
Бургас вече има ясна визия как да се рекламира, приеха Първата туристическа програма за промотиране на града
Изпълнението на маркетинговите цели в стратегическата програма за развитието на туризма ще минава през активна онлайн, телевизионна и печатна реклама.
С пълно мнозинство Общинският съвет в Бургас прие Годишната програма за общинска туристическа реклама за 2017 г. Докладната записка бе входирана от кмета на Бургас, след като в началото на месеца бе одобрена и от Консултативния съвет по туризъм. Идеята за нейното създаване е на председателя на Постоянната комисия по туризъм към ОбС-Бургас и общински съветник от РБ Живко Табаков. За разработването на програмата бе сформирана петчленна работна група от специалисти в сферата на туризма. В нея се съдържа стратегията, чрез която общината ще се рекламира като целогодишна туристическа дестинация.
Акцентите в програмата са утвърждаване и повишаване присъствието на Бургас на традиционните целеви пазари и привличане на нови перспективни такива; стимулиране на вътрешния туризъм; активно използване на онлайн маркетинг инструменти; утвърждаване на традиционния летен продукт (морски и рекреативен туризъм); развитие на специализираните видове туризъм: културно-исторически, круизен и яхтен туризъм, фестивален туризъм, спортен туризъм, конгресен и конферентен туризъм, градски туризъм, крайноседмичен туризъм, маршрутно-познавателен туризъм, екологичен туризъм, религиозен туризъм, селски туризъм.
Това е един краткосрочен документ, указващ ни пътя, който трябва да извървим през 2017 г. в туристически план. Опитваме се да накараме бизнеса да гледа в една посока. Надяваме се, че по този начин туризмът в Бургас ще има още по-голям успех, заяви от трибуната на местния парламент председателят на Комисията по туризъм в Общинския съвет Живко Табаков, който месеци наред работеше усърдно по създаването на Годишната програма за общинска туристическа реклама.
Основните маркетингови цели, залегнали в програмата са: диверсификация на предлагания туристически продукт; привличане на нови пазари и разширяване позициите на вече съществуващите; увеличаване броя на мероприятията, които се провеждат на територията на общината, с цел превръщането й в целогодишна туристическа дестинация.
Изпълнението на целите ще минава през активна онлайн, телевизионна и печатна реклама.
В онлайн рекламата се акцентира в доразвиването на туристическия портал www.gotoburgas.com; съвместен e-marketing с чуждестранни туроператори на целеви пазари; поставяне на банери в сайтове на големи туроператори, туристически сайтове и други; участие на Община Бургас в създаването на първия туристически картографски атлас за район „Южно Черноморие”.
Телевизионната реклама ще промотира Бургас като целогодишна туристическа дестинация чрез изработка и заснемане на нови тематични видеоклипове за града и неговите алтернативни форми на туризъм. В клиповете ще бъдат показвани известни личности, посетили Бургас.
Печатна реклама предвижда отпечатване на рекламни карета за община Бургас в нашата и чуждестранната преса със съдействието на чуждите посолства и представителства в града; изработване на актуални печатни материали за отделните туристически продукти и обекти.
В програмата се залага на B2B срещи с представителите на елетронни и печатни издания, презентации, дискусии, кръгли маси и други PR акции; провеждане на съвместни рекламни кампании, с участието на големите туроператори на целеви пазари; съвместни PR дейности с чуждестранни посолства на територията на град Бургас; организиране на конференции и форуми в Бургас, с участието на международни туроператори; организиране на експедиентски, журналистически и тематични турове по различни маршрути, така че да бъдат показани алтернативните форми на туризъм в Бургас.
Не на последно място е обърнато внимание на участието на община Бургас в национални и международни туристически изложения, форуми и други събития. През 2017 г. Бургас ще има задачата да подготви и проведе редица туристически събития - бирен фест, рибен фестивал, Дни на българската национална кухня и др. Залага се още на покани за участие в концерти на водещи музиканти от национална и европейска величина. Провеждане на Черноморско туристическо изложение с участието на фирми от Грузия, Русия, Украйна, Молдова, Румъния, България и Турция. Организиране на конкурси на регионално, национално и международно ниво, разработване на тематични екскурзии и др.