Новини

Какво се случва покрай мен

Живко Табаков: Чакаме отчетност по Годишната програма за общинска туристическа реклама на Бургас

По отношение на акция „Тишина” председателят на Комисията по туризъм изрази подкрепата си към действията на вицепремиера Валери Симеонов, но подчерта, че не бива да бъде прекрачван прага на нормалността. „Възнамерявам в края на сезона да поканя в Комисията по туризъм управителя на ОП „Туризъм”, който да ни информира докъде е стигнало изпълнението на Годишната програма за общинска туристическа реклама на Бургас за 2017 г. В отчета на кмета, който разглеждахме на днешната комисия, не видях изпълнени решенията по програмата, като изключим организирането на Рибния фест, който обаче се състоя още миналата година. Чакаме отчетност на действията”. Това коментира пред бургаските медии председателят на Комисията по туризъм към ОбС-Бургас Живко Табаков. На пресконференцията присъстваха още Найден Зеленогорски - член на Изпълнителния съвет на „Движение България на гражданите“ и председател на Асоциацията на българските градове и региони, и областния координатор на партията Стоян Грозев. Табаков сподели, че през юли месец е регистриран сериозен ръст по отношение на търсене на легловата база в Бургас. Увеличили са се и резервациите през Booking. Има устойчиви приходи по отношение на всички туристически атракции, някъде дори се наблюдава ръст. Учудващо добре се представяла и най-новата атракция – Авиомузея в Сарафово, само за първия месец от работата му са генерирани приходи от малко над 12 хил. лева. По отношение на акция „Tишина” председателят на Комисията по туризъм изрази подкрепата си към действията на вицепремиера Валери Симеонов, но подчерта, че не бива да бъде прекрачван прага на нормалността. „Ред със сигурност трябва да има. Въпросът е кой го упражнява и редно ли е вицепремиер да прави подобни проверки. След като г-н Симеонов взима нещата в свои ръце, значи някой не си е свършил работата, отговорните държавни институции какво са правили досега? В момента обществото заема страната или на държавата, или на бизнеса, но никой не мисли в каква ситуация е поставен обикновеният работник в бранша. Твърде много си позволяваме да критикуваме родния туристически продукт, а с това се изхранват десетки, ако не и стотици български семейства. Работещите в бранша са смачкани и нямат самочувствие. Онези, които все още учат, си задават въпроса дали има смисъл изобщо да продължават и какво бъдеще ги чака в тази сфера. Много трябва да внимаваме какви сигнали пускаме както към туристите, така и към инвеститорите”, заяви Живко Табаков. Той допълни, че средата на активния летен сезон не е най-подходящото време за акции. Имало достатъчно много кръгли маси преди това, които да изяснят посоката на действия, за да могат правилата за ред да започнат на функционират преди началото на лятото. Мнението на Живко Табаков беше подкрепено и от Найден Зеленогорски, който подчерта, че не само в Слънчев бряг трябва да има ясни правила още преди сезона, но е крайно време да бъде въведен ред и по отношение на дивото къмпингуване.

Найден Зеленогорски: Антикорупционният закон няма да даде добри плодове

Зеленогорски сподели, че за ДБГ предстоят промени в устава на партията, като на бъдещите местни избори ще се даде пълна свобода на структурите да решават по какъв начин ще се явяват на избори - сами или в коалиция. „Така написан новият антикорупционен закон е неефективен и няма да даде добри плодове”, коментира Найден Зеленогорски, член на Изпълнителния съвет на „Движение България на гражданите”. Днес той заедно с Живко Табаков, член на Националния съвет на ДБГ и общински председател, както и областния координатор на партията Стоян Грозев дадоха пресконференция за представителите на медиите в Бургас. „Не сме удовлетворени от работата на парламента и правителството в първите му сто дни. Две от причините за това са замръзналата съдебна реформа и антикорупционният закон, както и редицата скандали, с които се занимават всички, вместо да се върши работа за обществото. За нас не е ясно защо представеният за обществено обсъждане Проект на Закон за борба с корупцията изключва важните текстове от предложения от г-жа Кунева законопроект”, заяви Зеленогорски. „На първо място тези петима души, които ще бъдат избирани от българския парламент и които ще ръководят органа, няма да подлежат на препитване, няма да преминават и през текстове за почтеност, което за нас е напълно задължително. В проекта на г-жа Кунева беше заложен и външен одит плюс оценка на функционирането на органа от независими експерти, което също липсва. Вместо това се предлага контролът да идва от страна на Народното събрание, докато народът иска борба с корупцията, включително и сред българските парламентаристи. В сегашния вариант на закон са и налице предпоставки за раздуване на органа и смесване на функциите между различните звена”, подчерта Найден Зеленогорски и допълни, че проектът на БСП също няма големи заложби да се пребори с корупцията. Зеленогорски анонсира, че в тази връзка трябва да има взаимодействие между десните партии и ДБГ предвижда организирането на кръгла маса на тема антикорупция и съдебна реформа, на която ще бъдат поканени и останалите десни партии. ДБГ ще изпрати и аргументирано становище до Министерството на правосъдието и до президента с предложения за отстраняване на слабите страни на новия антикорупционен закон. Найден Зеленогорски сподели още, че за ДБГ предстоят промени в устава на партията, като на бъдещите местни избори ще се даде пълна свобода на структурите да решават по какъв начин ще се явяват на избори - сами или в коалиция. Няма начин, обаче, ДБГ да влязат в съюз с БСП, ДПС или някоя партия, която не е член на Европейската народна партия. „Това е добра новина за структурите на партията, особено за бургаската. Ние не се страхуваме да излезем на избори сами, тъй като имаме нужната подкрепа”, каза от своя страна Живко Табаков. Той обаче добави, че не изключва възможност за коалиране с част от десните партии. Зеленогорски изрази и мнението, че е нужна Харта на ценностите, която да бъде припозната от всички десни хора в България и която ще предизвика единодействие по конкретни теми и възстановяване на взаимното доверие. Областният председател на ДБГ Стоян Грозев пък сподели, че започват общински събрания във връзка с предстоящия конгрес на партията и избор на нов лидер. Той допълни още, че за предстоящите частични местни избори в айтоското село Чукарка ДБГ има свой кандидат за кмет, подкрепен и от останалите десни партии.  

Бургас трябва да постави фокус върху културно-историческия туризъм, той ще е хит през 2020 г.

Важно за Бургас като дестинация на четири сезона ще бъде и отварянето на целогодишните връзки на летището Г-н Табаков, това лято темата за промяна на облика на Слънчев бряг отново е актуална. Какво е вашето мнение и трябва ли курортът да се промени? Темата „Слънчев бряг” много се преекспонира, българският морски туризъм не е само този курорт, а почти не виждам в публичното пространство да се говори за някой друг. Активният летен сезон не е най-подходящото време да се развалят договори с туроператори, защото тези фирми ще започнат да водят дела и да търсят неустойки. Вместо да печелим от туристи, ние ще губим – кой има полза от това? Не виждам проблем в алкохолните турове, каквито впрочем има в много топ дестинации, ако те се провеждат по даден регламент и контрол, какъвто всъщност има. Преди няколко дни един ваш колега беше направил едно интересно проучване за алкохолните турове. През лятото на 2011 г., когато за първи път „Слънчев бряг” АД започва да регламентира тази дейност в края на сезона са отчетени 752 подобни турове. Големият интерес интерес към тях продължава две години. От 2014 до 2016 г. броят на алкохолните турове почти не надвишава 200 броя. И сами може да прецените до колко това пречи на облика на „Слънчев бряг”. Въпреки това би могло да се помисли в посока провеждането на подобни турове да става в периферията на курорта. Добре ли е България да се възприема като евтина дестинация и какво според вас трябва да променим, за да привлечем туристи от друг ранг? Така зададен въпросът – не, не е добре. Още повече, че страната ни има потенциал да привлича туристи от висок клас. Работи се върху въвеждането на доброволен етикет за качество, насочен към хотелите и ресторантите от висока категория. Според прогнозни данни, изнесени от министерството, до 5 години може да бъде постигнат ръст от 20 на сто в този сегмент. Важно е да отбележим, че и сега има хотели и курорти, които предлагат качество на изключително високо ниво. Възможно ли е да таргетираме туристи за различните курорти по Черноморието, за да достигнем до по-широк кръг от хора – Слънчев бряг, например, да е парти курорт, а Албена – семеен? То и сега неформално си съществува подобно таргетиране и то е нещо нормално – това е принципът на свободния пазар. Достатъчна ли е легловата база в Бургас и какви стъпки бихте препоръчали на местната управа, за да се превърнем в по-атрактивно дестинация? Чрез Годишната програма за общинска туристическа реклама на Бургас сме маркирали своите ясни послания в каква насока да се развива града ни. Важно за Бургас като дестинация на четири сезона ще бъде и отварянето на целогодишните връзки на летището. Правилно сте обърнали внимание на легловата база – това на този етап все още не е осезаем проблем, но предстои да се изостри. Може да се окажем с недостатъчно места за настаняване в града. Какво ще кажете за т.нар. „Парк на миниатюрите”? Той ще може да привлече външни туристи, които досега не са идвали тук? Има ли вече яснота по тематиката на атракцията? На сесията следващата седмица общинските съветници ще трябва да избираме между три варианта: парк „Български Черноморски регион”, парк„Фестивал на пясъчните скулптури” и парк „Европа”. Комисията по туризъм предложи четвърти вариант, който носи името „Бургаски Черноморски регион”, който аз подкрепям напълно, защото той най-точно кореспондира с разделянето на България на 9 туристически района. Идеята на този парк е да бъдат изложени макети на културно-исторически забележителности от нашия регион, така че, ако туристът няма възможност да отиде до съседна на Бургас община , да се запознае с тях чрез тази експозиция. Други пък, виждайки макета, могат да решат да посетят някоя от забележителностите на място. По данни на Световната организация по туризъм през 2020 г. културният туризъм ще бъде водещ в световен мащаб, а Европа е ключова дестинация за този вид туризъм. Проучванията показват, че 80 % от пътуващите, независимо от предпочитанията си за вид туризъм, посещават също културни паметници и забележителности у нас. Музеите в страната се разглеждат от над 6 млн. души годишно, от които над половината са чуждестранни туристи. Това неминуемо означава, че Бургас трябва да постави фокус, да стимулира и популяризира посещенията на културно-исторически обекти. Автор: Светлозария КИДЕРОВА Източник: Флагман БГ

Общинският съветник Живко Табаков ще приема граждани в сряда

Председателят на Постоянната комисия по туризъм към ОбС – Бургас Живко Табаков ще има приемен ден за граждани в централата на „Движение България на гражданите“ – Бургас (улица „Фердинандова“ 2 Б). Живко Табаков е член и на Постоянната комисия по международно сътрудничество, оперативни програми и неправителствени организации. Общинският съветник ще се срещне с граждани на 19 юли, сряда, от 14:00 до 17:00 часа в централата на ДБГ – Бургас. Записванията се правят на телефон 0888 98 41 16.

Живко Табаков: Бургас го чака изключително добър летен сезон

За Лято 2017 Радио „Фокус“-Бургас разговаря с Живко Табаков, общински съветник и председател на Комисията по туризъм към Общински съвет-Бургас Фокус:  Г-н Табаков, министърът на туризма Николина Ангелкова обяви, че се очаква между 7 и 10 % ръст на чуждестранни туристи. Прогнозите са за увеличаване броя на посещенията от пазари, които досега не са присъствали на туристическата ни карта. Какви са Вашите очаквания за летния сезон 2017? Живко Табаков: Бих казал, че сезонът е не само на прага, но в националните ни курорти той вече е започнал. Според предварителните записвания на големите туроператори за Южното Черноморие чакаме около 30 % повече туристите от Германия и 10 % повече почиващи от Русия. Очакваният ръст на трафика на Летище Бургас е между 5 и 10 %, като най-определящият фактор как ще варират тези цифри ще бъде руският пазар. Нееднократно съм казвал, че немските туристи са едни от най-предпочитаните туристи в цял свят, защото планират от рано и почиват дългосрочно, т.е. преди и след сезона.  Фокус: Ще се удължи ли летният сезон и по какъв начин? Живко Табаков: От миналата година сезонът е малко удължен, в рамките на 5-6 дни повече по Южното Черноморие. Бих казал, че активният летен сезон вече се разглежда от 76 до 82 дни. Искрено се надявам да се задържат тези резултати на юг от Бургас. Говоря конкретно за Приморско, Созопол, Китен, Царево. По отношение на националните ни курорти тази година също ще бъде удължен сезонът, така както се усети миналата година, защото първоначално записванията за май месец са много по-големи и вече не се разглеждат като активен сезон само месеците юли и август, но и юни, и септември. За Бургас - много зависи дали градът ще бъде толкова привлекателен, както други години и всички промени, които се правят по отношение на инфраструктура, услуга, атракции, които предлагаме, ще бъдат оценени, така че да сме предпочитана дестинация не само за българите, но и за всички, които досега са почивали на юг и на север от нашия град. Това, което сме си говорили нееднократно като възможност за увеличаване на сезонността в Бургас и въобще като амбиция да се превърнем в желана туристическа дестинация, е да бъдат пуснати нискотарифни полети. „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД“ и четирите морски общини - Бургас, Несебър, Поморие и Созопол водят разговори за насърчаване на такива ниско тарифни полети и дано това да се случи, защото Бургас ще може да има линии, които да работят и през зимата. Това вече се прави в съседна на нас община. Преди пет-шест дни във Варна вече посрещнаха първия такъв нискотарифен полет на Изи Джет. Във времето ние сме инициирали редица срещи и разговори с пристанището, общините и местния бизнес, като на една от срещите областният управител на област Бургас и ръководството на пристанището анонсираха не само възможността на бъдат привлечени средства от тези четири общини, но ако може да се разшири този диалог с по-малките общини и бизнеса. Това е една възможност за увеличаване на сезонността в целия регион, но най-вече в Бургас. Фокус: Получаваме сигнали от бургазлии, живеещи в чужбина, че градът ни е слабо рекламиран като туристическа дестинация. В тази връзка миналата година Вие имахте идея за създаването на Годишна програма за общинска туристическа реклама на Бургас? Докъде стигна тя? Живко Табаков: Тази програма е факт. От началото на 2017 година Бургас за първи път има такава програма, която е одобрена от Консултативния съвет към кмета и беше приета единодушно от Общински съвет-Бургас. В нея точно и ясно са заложени целите, както и маркетинговата стратегия. Освен на традиционния туризъм, ние обръщаме внимание и на привличането на туристи за крайноседмичен туризъм. В програмата на налице всички възможни маркетингови дейности както през масмедиите, така и през участия в изложения, наемане на карета зад граница. Тази програма е създадена с активното участието на целия бизнес, като сме обединили ресурса на Общината, с който тя разполага, и въобще опита, който имаме във времето. Понеже никога досега Бургас не е имал такъв тип стратегия, е интересно какви резултати ще даде тя. Само да подчертая, че създаването на такава годишна програма е краткосрочен целеви документ, който ежегодно трябва да бъде оптимизиран. Съвсем скоро, на мен ми се иска още от края на август, да започнем срещи с бранша, който оперира на територията на община Бургас. Така ще разберем дали има резултат от действията, които сме предприели за изложенията зад граница, за проведената реклама, въобще за цялостната опаковка на Бургас и неговата конкурентноспособност. Ако сме пропуснали нещо, може да го заложим в Програмата за 2018 г. Искрено се надявам да сме се справили добре, но винаги има какво да се желае, защото търсенето и предлагането всяка година са много различни. Фокус: Лятото на 2016 г. организирахте редица срещи с общините от област Бургас, както и с целия туристически бранш за създаване на ОУТР „Бургаски черноморски туристически район”. Докъде стигнахте в тази посока?  Живко Табаков: Искам да направя едно уточнение, че това е концепция на Министерството на туризма за райониране на България на девет туристически района. Много съжалявам, че малко се забавихме. Забавихме се чисто технически, но в национален план, се движим много добре, защото за момента функционират само два такива туристически района. Единият е туристически район Родопи, който покрива района на Смолян, и другият е Северното Черноморие, който покрива двете области Варна и Добрич. Предполагам, че ние ще бъдем третият туристически район, който ще бъде обособен. На 12 май входирахме документите в Министерството на туризма. Очакваме процедурата да бъде стартирана от министър Ангелкова. Надявам се до средата на август месец туристически район "Южно Черноморие" да бъде факт. До момента това, което имаме като отговор от Министерството на туризма, е, че има само един недостатък в документите на едно от туристическите сдружения, което се включи в туристическия район - Бизнес асоциация „Слънчев бряг“. Помолили сме ги да бъде коригиран протоколът, по-точно допуснатата грешка, така че в съвсем кратки срокове процедурата ще бъде пусната от министър Ангелкова. Фокус: От години съществува проблемът с наемането на квалифицирана работна ръка за сезонна заетост по Черноморието. Според Вас как би се решил проблемът? Живко Табаков: Проблемът го има и в момента. Освен в хотелиерството и ресторантьорството, имаме проблем и с абсолютно всички кадри, заети в сферата на туризма. Това са технически, търговски персонал, озеленители, спасители. Оптимистичното е, че беше приета наредба към Закона за трудова миграция и трудова мобилност. От началото на годината над 2000 работодатели от Южното Черноморие са подали заявления за наемане на работници от трети страни. Улеснението, което се дава, ще засегне работниците от Молдова, Украйна, Беларус и Русия. Дава се възможност при издаване на такава виза да се наемат хора без трудово разрешение в рамките на 90 дни. Имаше и редица облекчения, които вицепремиерът Валери Симеонов анонсира, че е направил съвместно с министъра на туризма. Браншът се надява този подход да тръгне в добра посока, а и има много голям интерес от страна на украински, молдовски и руски граждани да работят в България. Какво ще се случи, тепърва предстои да видим, но не само това ще помогне в краткосрочен план за решаването на този проблем, за да може сезонът да премине без проблеми и да предложим качеството, което искаме, на чуждите туристи. Защото ние очакваме ръст, но е важно да запазим и качеството на предлагания туристически продукт, за да може да върнем тези хора. По отношение на българските работници, които са заети в сферата на туризма, трябва да се обърне внимание на възнаграждението. Когато има ръст на търсенето, ръст на потреблението, самият бизнес ще има възможност да увеличи възнаграждението. Доброто заплащане не само ще запази кадрите в бранша, но може да привлече хора и от други сектори да започнат работа в сферата на туризма. Фокус: Правилен ли е начинът за наемане на работници от Молдова и Украйна? Живко Табаков: Това е практика във всички страни. Между другото, това винаги е било желание на бизнеса, когато сме провеждали срещи. Риторично ще Ви задам въпрос - дали е редно българи да работят на територията на ЕС или в трети страни? Тази нормативна уредба и този Закон беше важен, за да може да бъдем конкурентни за такива пазари и за да може да привлечем работници. Това са хора, които идват с опит, хора, които ние също можем да преквалифицираме спрямо нашите стандарти. Хора, които със сигурност ще имат висока производителност, защото, когато човек отива зад граница, винаги се старае да даде най-доброто от себе си. Фокус: Какво предлага Бургас на своите гости  за Лято 2017 и какви туристи очаквате да ни посетят? Живко Табаков: Традиционно това, което предлагаме, е остров Света Анастасия, Фестивалът на пясъчните скулптури, туристическият комплекс „Акве калиде“, където започнаха археологически разкопки. Това, което мисля, че тази година ще е интересно не само за туристите, но и за младежите, е новият Музей на авиацията, който трябва да отвори врати край летището. Това е абсолютно нова атракция, която разполага с интерактивно оборудване и посетителите ще могат да се запознаят с различни модели самолети, както и с интересна апаратура, която ще пресъздаде реален полет. Мога да кажа за културната програма на Бургас, че никак не е бедна и че е широкоспектърна, в която всеки един турист или бургазлия ще може да намери своите интересни занимания. Надявам се и Магазия 1 на пристанището, проект, който много очаквахме, да даде своето отражение. Идеята е да тя бъде културен център, както и да развива конгресен или конферентен туризъм. Очакваните туристи, са традиционните за Бургас. Това, което направихме в годишната програмата, е, че анализирахме целевите си пазари и въз основа на това инвестирахме повече в традиционните изложения в Берлин, но отидохме и на две изложения в Русия, като на едно от тях се рекламират общини. Очакваме повишен интерес от страна на руснаците, защото те харесват града ни - решени са да живеят тук или да закупят недвижимо имущество. Имаме много резервации от тях. Трябва да се стараем да бъдем по-атрактивни и за хората, които нигога през лятната си почивка не са избирали града ни. Стремежът е Бургас да не бъде възприеман като разпределителна гара, а като място с интересен културен афиш и атракции. Така ще предизвикаме импулсни продажби, които се отразяват на малкия бизнес, на търговията, на транспорта, на заведенията за хранене и за развлечения. Внимание трябва да се обърне и на хотелиерите, защото в Бургас имаме над 40 хотела, които са за настаняване на туристи. Те работят изключително добре през летния сезон, но е много важно да работят и през зимата. Нашите анализи показват още, че Бургас се радва на интерес от страна на еврейски, английски и немски туристи. Все повече българи от вътрешността на страната пък ни посещават с цел бизнес. Работим много мащабно и ще направим анализ в края на сезона. Мисля, че лятото за Бургас ще бъде изключително добро. Фокус: Започна промяна на облика на к.к. „Слънчев бряг“. Не е тайна, че курортът се слави като дестинация за "алкохолен туризъм“. Как биха могли да се променят нещата? Какъв е Вашият коментар и за случая с ритнатата от шведа камериерка в хотел в курорта? Живко Табаков: По отношение на пострадалата камериерка това не бива да се допуска. Обслужващият персонал, който спазва правилото, че клиентът винаги е прав, трябва да се уважава. Не бих толерирал такава постъпка, независимо дали това е направено от шведски или от какъвто и да било друг турист. Надявам се съдебната ни система да направи всичко възможно извършителят да понесе своето наказание. Положителното е, че самите шведи не одобряват постъпката на техния съгражданин и никой няма да ни се обиди, както се опасяваше г-н Рагин. Да, безспорно, когато говорим за туристи, ние трябва да сме много внимателни, защото правим всичко възможно да привлечем всеки един турист в нашата държава, но сме преди всичко българи и никога не бива да позволяваме да има такова отношение към български граждани. По питането Ви за Слънчев бряг - тази година се разчистиха част от обектите. Започнаха мащабни действия на плажа „Слънчев бряг-север“. Министър Ангелкова провери лично концесията. Част от обектите, които бяха незаконни, започнаха да бъдат събаряни. Виждам, че и кметът на община Несебър е започнал активна дейност и мисля, че Слънчев бряг ще има наистина различен облик. На въпроса за неговата популярност или за неговия имидж, че е дестинация за „алкохолен туризъм“ мисля, че до голяма степен ние сами си правим тази антиреклама, като непрестанно използваме това неприятно определение за най-големия ни курорт. Ние трябва да сме горди, че имаме такъв курорт като Слънчев бряг, защото сам по себе си той няма аналог в света или има в много малко точки в света. Винаги бих опровергал определението „алкохолен“, защото по време на активния сезон там почиват около 250 000 туристи. Според колеги, предлагащи тази атракция да се прави обиколка на различни барове и да се употребява алкохол, броят на хората, които я ползват и харесват, е не повече от 2000 души на ден. Това говори колко малък процент от туристите употребяват тази услуга.  Фокус: В края на месец април входирахте питания до ВиК-Бургас и РЗИ-Бургас за контрола върху качеството на водата на територията на Община Бургас. Какви са притесненията Ви и какви отговори получихте? Живко Табаков: От Движение „България на гражданите“ подехме такава инициатива да информираме обществото какво е качеството на водата, която пием. Също така от известно време при нас започнаха все по-често да постъпват и сигнали за качеството на въздуха в Бургас. Причина за тях са основните замърсители - Лукойл, Кроношпан. Във форумите наблюдаваме, че бургаските граждани са много активни и по отношение на дърветата, които се изрязват. Не съм специалист в нито една от тези теми, но като общински съветник и въобще като бургазлия, и като човек, който иска Бургас да се развива като туристическо място, няма как да не се вълнувам от тези теми. Знам, че България е на 4-то място по смъртност от мръсен въздух. Най-мръсен е въздухът в София и Пловдив, но в Бургас въздухът също не е особено чист, защото всички живеем тук и знаем как се чувстваме. По отношение на дърветата прочетох много интервюта със специалисти, с еколози. Може би има опасни дървета, които трябва да бъдат премахнати. Не ми се иска обаче Бургас да се превърне в ядрена площадка и затова бих апелирал еколозите да направят всичко възможно да запазят и последното дърво, което може, а те да намерят начин как да го сторят. Във връзка с резултати за питейната вода - отговорите, които получихме от ВиК и РЗИ, са качени на моята фейсбук страница. Хубавото е, че качеството на водата, която пием, е добро. Ще продължим тази инициатива, за да информираме обществото.  Източник: Радио „Фокус”-Бургас Автор: Мария РУСЕВА

Живко Табаков: Въпрос на чест е България да защити ритнатата от шведски турист камериерка

Клиентите може и да са повече от 17 вида, но като те ритнат, ще тръгнеш ли да им бършеш обувките, пита риторично Живко Табаков   "Не съм съгласен, че България трябва да мълчи по случая с ритнатата от шведски турист камериерка в Слънчев бряг. Въпрос на чест, себеуважение и национално достойнство е да не си заравяме главите в пясъка и да търсим оправдания за подобни престъпни деяния". Това коментира председателят на Комисията по туризъм към Общинския съвет в Бургас Живко Табаков по повод изказването на председателя на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин да не се шуми около случая с ритнатата камериерка, за да не обидим скандинавците. "Истина е, че през този летен сезон скандинавските туристи ще ни донесат солидни приходи. Истина е, че с клиент не се спори и винаги има право – правило! Но също така е истина, че ние, които работим в сектора и се грижим за комфорта на гостите, заслужаваме добро отношение. Нека не забравяме, че на първо място сме хора и след това професионалисти", подчерта Живко Табаков. Той изрази позиция, че шведският турист, позволил си да упражни физическо насилие над грижещ се за приятното му пребиваване в страната служител, трябва да понесе цялата тежест на закона, без никакво съмнение. "Родният туризъм се нуждае от положителна реклама безспорно, но не и от лицемерна. Клиентите може и да са повече от 17 вида, но като те ритнат, ще тръгнеш ли да им бършеш обувките?", попита още риторично Табаков.  

Последвайте ме в

Социалните мрежи!