Новини

Какво се случва покрай мен

Живко Табаков: За целогодишния туризъм е важно и потреблението от страна на българските туристи

„Една от най-големите ни възможности за развитие на целогодишен туризъм е потреблението от страна на българските туристи. Затова Бургас залага много на развиването на крайноседмичния туризъм. За туристическия отрасъл той е от голямо значение, тъй като е свързан с ползването на редица основни и допълни туристически  услуги – транспорт, настаняване, хранене, развлечения и др. Искам да подчертая, че българският турист е изключително критичен към продукта, който се предлага, но започна да забелязва старанието на бизнеса”. Това коментира в ефира на Общинско радио Бургас Живко Табаков, общински съветник от РБ и председател на Комисията по туризъм към ОбС-Бургас. Табаков изрази мнение, че Бургас е готов да посрещне Лято 2017 г., след като преди месец е била приета и Годишната програма за общинска туристическа реклама, която дава ясна визия за това как ще се рекламира общината и през какви маркетингови инструменти. „За съжаление бургаският бизнес все още няма нужното самочувствие, има притеснения да споделя с какви туристи работи, каква е заетостта на хотелите. Нямам отговор какви са реалните причини за това, но до 2019 г., като председател на Комисията по туризъм, ще работя да сваля тези граници между нас. Само по този начин ще получим реална картина къде се намираме – кои са нашите силни и слаби страни. Важно е бизнесът да задържи качеството, но да обърне сериозно внимание на ценовата си политика. За да имаме качествен персонал, трябва да го поощрим с подобаващо заплащане”, допълни още Табаков. На въпрос как се е представила България на две от най-големите световни туристически изложения, провели се през месец март в Берлин и Москва, председателят на Комисията по туризъм към ОбС-Бургас отговори, че се наблюдава устойчив ръст на немски туристи. Големите германски туроператори съобщават за ръст в записванията между 22 и 45 %. Табаков посочи, че най-добрият турист за бизнеса е немският, тъй като планира своите почивки по-рано и обикновено записванията обхващат крилата на сезона. Този тип туристи започват да посещават страната ни още от месец май и остават тук дори и след края на активния летен сезон. „ДЕР туристик”, туроператорът, който през 2016 г. доведе 130 хил. туристи, сега изнесе данни, че за 2017 г. ще имат ръст на записванията до България с 26 % спрямо 2016 г.”, каза Живко Табаков. От разговори с „Томас Кук” пък е станало ясно, че за миналата година са имали само 2 % рекламации от страна на записванията към България, което показва, че в някаква степен страната ни е успяла да съобрази ценова политика с качество на предлагания туристически продукт. Тези данни били индикация, че освен по-големия брой туристи, сме успели да подобрим и условията си. По отношение на Русия, Табаков направи анализ, че очакваният ръст е 10 %. „На „Интурмаркет” в  Москва стана ясно, че руският турист търси възможност за културно-патриотичен туризъм у нас. Това е ново за мен и изключително перспективно в дългосрочните ни отношения с Русия. Друга любопитна новина е, че с ръководители на туризма на Урал и Алтайския регион са били договорени обмен на стажанти”, заяви Табаков. Той отбеляза, че темата сигурност и тази година остава най-важната за летния сезон. Получено е уверението на директора на Областната дирекция на МВР в Бургас, че и тази година ще има командировани полицаи от Полша, Чехия и Румъния. „Само за миналата година около 1 200 000 румънски туристи са посетили страната ни. В предходни години, когато все още опознаваха България, те посещаваха основно Южното Черноморие, сега тенденцията е да почиват на север. Имаме индикации, че за Лято 2017 г. са се насочили към Слънчев бряг, Равда и Свети Влас. Ние трябва да се погрижим те и всички останали туристи да се чувстват сигурни в страната ни”, подчерта Табаков.  

Живко Табаков: България стои много добре на световните туристически пазари, но едни от най-важните туристи са нашите съседи

Водещ: Бургас бе домакин на първото за годината заседание на Националния съвет по туризъм. Общинският съвет прие и програмата за общинска туристическа реклама за 2017 г. Какви са проблемите, но и възможностите за развитие на Бургас и региона като целогодишна туристическа дестинация? Каква трябва да бъде рекламата и стратегията за целогодишен туризъм? За всичко това ще разговаряме с Живко Табаков, председател на Постоянната комисия по туризъм към Общински съвет – Бургас. Живко Табаков: Много важно е ние да се утвърдим вече на пазарите, на които присъства Община Бургас. Много е важно да си утвърдим и летния туризъм, защото все още Бургас и въобще цялото Черноморие най-голям приход от туристопоток генерира именно от летния си продукт. Това, което нееднократно миналата година съм го казвал, е, че Бургас има много различни потенциали като град за развитието на специализирани видове туризъм –културно-историческия туризъм, круизният туризъм – посока, в която Община Бургас направи много инвестиции. Ние не трябва да подценяме възможностите от фестивалния, спортния, конгресния туризъм, конферентния туризъм, защото Община Бургас инвестира и в тази посока и в следващите няколко години ние ще си разширяваме самата база. Водещ: Туристи от кои страни традиционно посещават Бургас и имаме ли добра основа тенденцията за ръст в туризма да продължи и през лято 2017? Живко Табаков: За Община Бургас това, което е много важно, е, че делът на българите ежегодно се увеличава, което ни показва, че в Бургас има потенциал за развитието на крайноседмичния туризъм. Туристи, които отсядат в хотелите в Бургас, са предимно от Турция, Русия, Германия, Италия, Румъния, Полша, Украйна. Нещо, което също ми прави сериозно впечатление, е, че има интерес дори от много израелски туристи. Като проценти около 19% са българите, които посещават Бургас, и 81% са чуждестранни туристи. Все още в Бургас легловата база е малка и е много важно ние да изпреварим времето и да привлечем повече инвеститори в материално-техническа база. За жалост, все още Бургас се разглежда като транспортно-разпределителен възел на много голяма част от туристите и ние се намираме в една динамична и конкурентна страна, която и през летния сезон трябва да привлече туристи, които да посетят Бургас и да се запознаят с неговите красоти. По отношение на България, винаги съм го казвал, защото е много интересна тема в нашия район, е винаги да се обръща внимание на руските туристи. Ние не трябва да пропускаме факта, че турист №1 за България това са именно румънските туристи, които обуславят около 19% от общата посещаемост. Също така са от Гърция – 19%, германските туристи са около 12%, Турция – 10%, Русия – 9%, Македония – 9%, Сърбия – 7%, Полша – 5%, Великобритания – 5%, и Украйна – 5%, което само по себе си показва, че в България едни от най-важните туристи са именно нашите съседи. Ние трябва да сме много внимателни и въобще във всяко едно отношение с нашите съседи и да имаме активна реклама в привличането на все повече и повече от тях. Водещ: Г-н Табаков, как можем да отговорим на конкуренцията на гръцките плажове? Изискванията, които се въвеждат сега по отношение на концесиите, предимството, което ще се дава на по-ниските цени за плажни принадлежности, ще доведе ли до ръст? Ще има ли баланс между по-ниската цена и доброто качество, все пак? Живко Табаков: Винаги е била много интересна темата с българските плажове и тук са много чувствителни потребителите. Ние не трябва да пропускаме, че двататуристически продукта в Гърция и България не са чак толкова еднакви и плажните ивици на България са много по-малко като километри и като площ. Това, което като последователна политика започна Министерството на туризма от 2016 г., е освен да се подобри самата услуга на самите плажове, да се привлече и повече инвеститорски интерес. Защо? В България ние имаме малко над 200 плажни ивици, а до момента или към настоящия момент имаме само 49, които са отдадени на концесия, 63, които са отдадени под наем, което означава, че българските плажове, които се стопанисват, са 112 към момента и предстои подписване на няколко плажа. Това означава, че в началото на летния сезон България ще има стопани на около 120 плажа. Тук е много важно да отбележим, че е много важно ние да привлечем инвеститорски интерес към ивиците, които не се отдават. Не трябва да забравяме, че всеки един хотел, който е построен на Българското Черноморие, той предлага наистина лятна туристическа услуга. Туристът, който си купува почивка в България, купува предимно на море. Затова България трябва да направи така, че всички нейни плажове да бъдат стопанисвани, независимо какви са те. Много са интересни плажовете пред националните курорти, много са интересни плажовете пред градове и винаги, когато се заговори за някаква концесия, се обръща внимание на тези големи, атрактивни плажове, но подходът как ще бъдат стопанисвани плажовете, как ще бъдат наемни плажовете в дългосрочен план е нещо, което първо ще обуслови цената. Колкото е по-ниска цената, толкова ще бъде по-привлекателен. Второто, ако могат самите хотелиери или хотелите, които са в тиловата част на плажната ивица, да ги стопанисват, за да могат да си обвържат своята туристическа услуга, която предлагат, т.е. настаняване плюс ползване на плаж. Водещ: България често попада в различни класации за най-евтина туристическа дестинация и в Европа, включително и в света. Можем ли да кажем, обаче, че предлагаме и добро качество на туристическата услуга? Живко Табаков: Качеството на услугата винаги е вървяло със своята цена. Трябва да ви кажа, че ние трябва да сме горди, че попадаме в такива класации. Тук не бих използвал думата „България“, бих използвал думата „определени курорти“, защото България разполага не само с евтини курорти, не само с ниски цени. България е атрактивна с това, което има с летния си туризъм и със зимния си туризъм, с огромни културно-исторически ресурси, със своите минерални извори. Това, че България попада някога със своите си национални курорти в класации, е много добре, защото огромната леглова база трябва също да бъде запълнена. България има готовност да приема туристи от различна категория – туристи, които са по-нископлатежни, така и високоплатежни туристи. Ние също трябва да не заравяме, че възрастовата разлика обуславя покупателната способност. Няма как да очакваме от едни младежи да могат да харчат толкова, колкото туристи, които са 50 години. Затова огромната ни леглова база в „Слънчев бряг“ трябва да бъде запълнена и няма нищо лошо, че ние някога сме конкурентни с ниските цени. Миналата година мога да кажа, че българският бизнес се справи прекрасно с летния сезон и успя да запази добра цена, добро качество, сигурност на туристите. Това е нещо, за което също не ми се ще да го подминаваме, и може би това е една от причините към настоящия момент ние да имаме вече скок на ранните записвания. Водещ: Спечели ли по някакъв начин България от проблемите със сигурността в съседна Турция? Колко важна всъщност е сигурността в курортите, когато говорим за ръст в туризма? Живко Табаков: Тема, която винаги е била актуална, това е сигурността на туристите по българското Черноморие. Дори и на последния Национален съвет, който се проведе в Бургас, служебният министър на туризма г-жа Балтова проведе именно такива разговори с бизнеса и с представители на Министерството на вътрешните работи. Ние никога не трябва да пропускаме, че съседите ни ще си ни останат съседи и не трябва да се радваме за несигурността, пред която в момента е изправена Турция. Миналата година се изговори много в тази посока – дали това е дало на нас възможност, дали това е била причината ние да имаме силен активен сезон. Аз бих казал, че във всеки един бизнес, така и в туристическия, винаги се работи в много конкурента среда и ние трябва да имаме готовност да се възползваме от всяка една възможност. Миналата година имахме възможността да се възползваме от несигурността не само в Турция, а в редица страни заради редица инциденти. Това, че България имаше тази готовност – да бъде адекватна, че бизнесът беше готов да приеме туристи, ние с това можем само да сме горди. Водещ: Споменахте Националния съвет по туризъм. Един от основните въпроси, който беше поставен, е свързан с категоризацията на туристическите обекти в страната. Колко важна е една такава категоризация, според вас? Какъв ефект очаквате и от въвеждането на Единната електронна система, която да свърже всички обекти с НАП и МВР? Живко Табаков: Една такава система е изключително важно да бъде въведена и мога да кажа, че вече е обявена обществена поръчка за нейното функциониране. Това е една от последователните политики на Министерството на туризма и още миналата година ние направихме редица стъпки за въвеждането на тази система. Тази система ще увеличи сигурността, защото тя ще свързва между хотелите, НАП, МВР и различните общини. Както вече ви казах, ще подобри сигурността, защото в реално време МВР ще може да следи за потенциално опасни туристи. Може би около 40-50% от това, което разполагаме като данни от миналата година, е, че туристическият бранш е в сивия сектор. Не като цяло туристическият бранш, а говоря за хотелите или за настаняването на туристи, което означава, че ние ще увеличим и събираемостта на приходите както към държавата, така и към общините. Само да ви кажа, че предстоят оттук нататък 388 туристически обекта, които трябва да бъдат категоризирани по Българското Черноморие до началото на сезона. 113 са места за настаняване и 275 са заведения за хранене и развлечение. Също така искам да отбележа, че 25 обекта, които трябва да бъдат категоризирани, са СПА обекта. Много е важно да кажем, че за първи път от миналата година имаше създадена Наредба за категоризирането на терапевтични СПА центрове, с което също ще бъдат заложени стандарти и ние ще можем да бъдем конкурентни с това. Другото, което вие вече казахте, е по отношение на рекламата. Сред темите, които се обсъждаха на Националния съвет, това беше рекламата, какво е направено до момента по отношение на рекламата в България. Само искам да напомня, че в началото на юли месец 2016 г. се прие годишната Програма за национална туристическа реклама и в момента министър Балтова даде отчет. До момента са проведени 14 туристически изложения, които са със съдействието на министерството, но до края на април месец ни предстоят още 14 такива. По-важното тук е, че четири от тези 14 изложения ще бъдат с националния щанд и това са именно в Берлин, Москва. Именно след тези национални борси ние ще очакваме още по-голям интерес от страна на България и още по-активно записване на туристи, което очаквам, че ще имаме ръст. Това, което не искам да пропускам към настоящия момент, е, че вече по предварителни данни имаме между 22 и 45% ръст именно от немските пазари. Те са ни много определящ като фактор, защото немският турист е турист, който почива в крилата на сезона. Това са хора, които са много организирани, хора, които предимно търсят четири-петзвездна леглова база. Много интересно също така, е, че колкото по-рано се заеме легловата база в националните курорти, именно четири-петзвездните хотели, ще се увеличи в последствие и търсенето на три-звездна леглова база, с която ние разполагаме много на територията на България, и ще се увеличи интересът към по-малките населени места като Черноморец, Созопол, Сарафово, Поморие, които са извън големите и разпознати национални курорти. Водещ: Трябва ли да имаме по-активна реклама, насочена към едни далечни пазари, като Азия например? Живко Табаков: Това, което е интересно и не трябва никога да се пропуска, е, че според прогнози до 2020 г. се очаква значителен ръст на изходящите пътувания от големите пазари на Азия и Северна Америка към България. Точно това е залегнало в Националната стратегия на България: да се диверсифицира туристическия продукт, който именно да покаже другите силни страни на България извън летния и силния сезон – говорим именно за културно-историческия туризъм. Затова рекламните клипове, които започна да прави Министерството на туризма, те са насочени към нетрадиционни пазари. Вие знаете каква ни беше политиката към пазари като Индия, Китай, редицата работни срещи, които се направиха, възможността да създадем общ балкански продукт, защото наистина в дългосрочен план се очакват стотици милиони туристи от Китай и Индия да тръгнат да опознават света, да опознават Европа и тук е много опасно България да не се окаже един малък пазар. Затова миналата година още България направи редица работни срещи за общ туристически продукт с Гърция, Румъния, България, за да може да бъдем интересни като по-голяма туристическа дестинация на големите световни пазари от трети страни. Ако трябва да изкажа мое лично мнение на база направени анализи, е, че към настоящия момент България стои много добре на световните туристически пазари. Това го показва предварителният ръст на записванията на заявени полети на летищата „Варна“ и „Бургас“. Това го показва и готовността на бизнеса, която от миналата година гледа все повече в една посока. Аз лично смятам, че 2017 г. не само ще задържи резултатите от предходната година, но ще имаме и ръст между 20 и 30% на българския туризъм. Източник: Радио Фокус Автор: Албена ИВАНОВА

Бургас вече има ясна визия как да се рекламира, приеха Първата туристическа програма за промотиране на града

Изпълнението на маркетинговите цели в стратегическата програма за развитието на туризма ще минава през активна онлайн, телевизионна и печатна реклама. С пълно мнозинство Общинският съвет в Бургас прие Годишната програма за общинска туристическа реклама за 2017 г. Докладната записка бе входирана от кмета на Бургас, след като в началото на месеца бе одобрена и от Консултативния съвет по туризъм. Идеята за нейното създаване е на председателя на Постоянната комисия по туризъм към ОбС-Бургас и общински съветник от РБ Живко Табаков. За разработването на програмата бе сформирана петчленна работна група от специалисти в сферата на туризма. В нея се съдържа стратегията, чрез която общината ще се рекламира като целогодишна туристическа дестинация. Акцентите в програмата са утвърждаване и повишаване присъствието на Бургас на традиционните целеви пазари и привличане на нови перспективни такива; стимулиране на вътрешния туризъм; активно използване на онлайн маркетинг инструменти; утвърждаване на традиционния летен продукт (морски и рекреативен туризъм); развитие на специализираните видове туризъм: културно-исторически, круизен и яхтен туризъм, фестивален туризъм, спортен туризъм, конгресен и конферентен туризъм, градски туризъм, крайноседмичен туризъм, маршрутно-познавателен туризъм, екологичен туризъм, религиозен туризъм, селски туризъм. Това е един краткосрочен документ, указващ ни пътя, който трябва да извървим през 2017 г. в туристически план. Опитваме се да накараме бизнеса да гледа в една посока. Надяваме се, че по този начин туризмът в Бургас ще има още по-голям успех, заяви от трибуната на местния парламент председателят на Комисията по туризъм в Общинския съвет Живко Табаков, който месеци наред работеше усърдно по създаването на Годишната програма за общинска туристическа реклама. Основните маркетингови цели, залегнали в програмата са: диверсификация на предлагания туристически продукт; привличане на нови пазари и разширяване позициите на вече съществуващите; увеличаване броя на мероприятията, които се провеждат на територията на общината, с цел превръщането й в целогодишна туристическа дестинация. Изпълнението на целите ще минава през активна онлайн, телевизионна и печатна реклама. В онлайн рекламата се акцентира в доразвиването на туристическия портал  www.gotoburgas.com; съвместен e-marketing с чуждестранни туроператори на целеви пазари; поставяне на банери в сайтове на големи туроператори, туристически сайтове и други; участие на Община Бургас в създаването на първия туристически картографски атлас за район „Южно Черноморие”. Телевизионната реклама ще промотира Бургас като целогодишна туристическа дестинация чрез изработка и заснемане на нови тематични видеоклипове за града и неговите алтернативни форми на туризъм. В клиповете ще бъдат показвани известни личности, посетили Бургас. Печатна реклама предвижда отпечатване на рекламни карета за община Бургас в нашата и чуждестранната преса със съдействието на чуждите посолства и представителства в града; изработване на актуални печатни материали за отделните туристически продукти и обекти. В програмата се залага на B2B срещи с представителите на елетронни и печатни издания, презентации, дискусии, кръгли маси и други PR акции; провеждане на съвместни рекламни кампании, с участието на големите туроператори на целеви пазари; съвместни PR дейности с чуждестранни посолства на територията на град Бургас; организиране на конференции и форуми в Бургас, с участието на международни туроператори; организиране на експедиентски, журналистически и тематични турове по различни маршрути, така че да бъдат показани алтернативните форми на туризъм в Бургас. Не на последно място е обърнато внимание на участието на община Бургас в национални и международни туристически изложения, форуми и други събития. През 2017 г. Бургас ще има задачата да подготви и проведе редица туристически събития - бирен фест, рибен фестивал, Дни на българската национална кухня и др. Залага се още на покани за участие в концерти на водещи музиканти от национална и европейска величина. Провеждане на Черноморско туристическо изложение с участието на фирми от Грузия, Русия, Украйна, Молдова, Румъния, България и Турция. Организиране на конкурси на регионално, национално и международно ниво, разработване на тематични екскурзии и др.

Стоян Грозев се отказа от участие в листата на РБ за предстоящите избори

Областният координатор на ДБГ за област Бургас Стоян Грозев категорично се отказва да бъде кандидат за народен представител от листата на Реформаторски блок. Той е взел решение да отстъпи мястото си на човек от гражданската квота след проведени редица консултации. Имаме вътрешнопартийно решение на местно ниво на тези избори да номинираме и да дадем път на хора от гражданската ни квота. Обещахме възможност за доказване на познати лица и от областта, а не само от Бургас. В тази връзка смятам, че решението ми да си дам отвод е съвсем логично. Мястото ми ще заеме Илиян Ганев от Поморие, който е доказан професионалист в сферата на туризма и не членува в ДБГ, но подкрепя нашите политики, заяви Стоян Грозев. Грозев уточни, че е солидарен с лидера на „Движение България на гражданите” в Бургас Живко Табаков, който в началото на февруари също си даде отвод. Изцяло подкрепям решението на г-н Табаков да остане в местната власт и да вложи усилия в работа по различни проекти в полза на града ни, допълни още реформаторът. Областният координатор на ДБГ коментира, че подредбата на листата не е изненада, въпреки че ДБГ е заслужавала да има водач с оглед на успешните кампании през годините на всички организации от областта, както и на база на показаните резултати от местните избори през 2015 г. Грозев напомни, че преференциите за тези избори не са приоритет за организацията и няма да се залага на тях. Искам да изкажа благодарност към колегите, които високо оцениха свършеното от мен до този момент и ми гласуваха такова доверие. Отговорността за доброто представяне на Блока оттук нататък е изцяло в ръцете на кандидатите, категоричен бе Стоян Грозев.  

Живко Табаков: Оставам в местната власт, искам да дам цялото си време за Бургас

Взех решение да не участвам в листите на парламентарните избори, въпреки че получих номинация. Моят приоритет е Бургас и местната власт, искам да отдам цялото си време на това. На парламентарните избори през 2014 г. един от моите акценти беше създаването на Министерство на туризма и като съветник на министъра положих сериозни усилия. Задачата ми там беше изпълнена, но паралелно с това в Бургас започнах активна работа по създаването на Годишна програма за общинска туристическа реклама и Организация за управление на туристическия район „Южно Черноморие”. Искам да продължа действията си в тази посока, те са важни за мен в перспективен план, съобщи пред журналисти лидерът на „Движение България на гражданите” в Бургас Живко Табаков. На проведено снощи партийно събрание номинации за кандидатдепутатската листа са получили и други знакови лица от общинското ръководство на ДБГ, но те също са си дали отвод по различни причини. Засега в бургаската листа на партията остават областният координатор на ДБГ Стоян Грозев, Илияна Кенова, Пламен Петков, Евгения Дженезова, Милева Владкова и Неврие Мехмед. Нашата организация винаги е работила за целостта на РБ, стремили сме към най-добрите резултати. Така ще е и този път. Стоим зад всеки един човек, който е излъчен от нашата организация, и това, което мога да уверя всички колеги от РБ, е, че ДБГ ще се представи на тези избори така, както се е представяло всеки път, каза още Живко Табаков. Той допълни, че каквото и да е решението на Националното ръководство за водач на листата за парламентарните избори, те ще го уважат, въпреки че ДБГ винаги е настоявала да има свой човек начело. На въпрос дали ще се залага на преференциален вот, Табаков бе категоричен, че ще се даде възможност на всеки един човек от листата да работи и да докаже себе си в кампанията. Със сигурност няма да се работи за успеха само на една фигура.

Живко Табаков: МТ свърши много работа, за първи път туризмът стана държавен приоритет

За две години Министерството на туризма свърши много работа, за първи път сектор туризъм беше правителствен приоритет. 2016 г. беше рекордна  в историята на българския туризъм. Ние успяхме изцяло да променим начина, по който се рекламира България като туристическа дестинация. Това каза на пресконференция в Бургас Живко Табаков, председател на Постоянната комисия по туризъм към Общинския съвет в морския град и съветник на ексминистъра на туризма Николина Ангелкова. На нея той отчете свършеното от Министерството на туризма за последните две години. Табаков акцентира върху факта, че за първи път Годишната програма за Национална туристическа реклама е била планирана и обсъждана с бранша. Рекламирали сме се в телевизии като CNN, Eurosport, Euronews, Discovery Chanell, National Geographic. Друго голямо постижение е връщането на руските туристи у нас – след над 27 години наш министър е говорил пред руската Държавна Дума. Добрият диалог е дал ръст от 40 % на руските туристи. Живко Табаков подчерта още, че Министерството на туризма се е справило добре с разработването на редица важни нормативни и стратегически документи. Били са приети мерки за справяне със сивата икономика, наложил се е ред и ефективен контрол в сектора. Променихме начина на управление на морските плажове, подготвени и приети от МС бяха промени в ЗУЧК. Създадохме интернет модул, чрез който всеки турист може да провери онлайн цени на чадъри и шезлонги, разработихме 8 културно-исторически дестинации, които обхващат цялата страна, както и Концепция за туристическо райониране на България, която прилагам и на местно ниво чрез Организацията за управление на туристически район „Южно Черноморие”, разясни Табаков. Той допълни, че благодарение на положените усилия в България вече има онлайн регистър за туристическите атракции, било е обърнато сериозно внимание на малкия и средния бизнес. Проведени са над 100 работни срещи с бранша само за изминалата година. България е станала един от най-активните членове на Световната организация по туризъм, а в края на 2016 г. е домакинствала на първия Международен конгрес на световните цивилизации и модерния туризъм. Председателят на Комисията по туризъм в ОбС-Бургас оповести, че вчера Консултативният съвет по туризъм към кмета на община Бургас е приел Годишната програма за общинска туристическа реклама. Това е един краткосрочен документ, който описва перспективите за развитие на туризма на територията на общината. В създаването на Програмата участваха всички пряко и косвено ангажирани с туристическия продукт. Сдруженията бяха доста по-активни от бизнеса, затова срещите ни с тях ще продължат, за да имаме актуална информация за заетостта на легловата база. Тази година община Бургас ще участва на две много престижни световни туристически изложения – едното е в Берлин, а другото в Москва. Ще направим всичко възможно да присъстваме и на изложението в Тел Авив, израелският турист се интересува от Бургас през последните години и ние трябва да го насърчим, коментира още Табаков. Относно Организацията за управление на туристически район „Южно Черноморие” Табаков каза, че процедурата по нейното създаване е към своя финал, а Община Бургас има заложени средства в Бюджета за участието си в нея.

Последвайте ме в

Социалните мрежи!