5
Транспорт
1 Градски обществен транспорт:
- Задълбочен анализ и корекция на транспортната схема на територията на община Бургас;
- Извършване на пълен одит на общинския превозвач „Бургасбус”;
- Въвеждане на сезонни денонощни линии на градския транспорт Б1, Б2 и 15;
- Оптимизация на системата за чекиране, като това включва освен стандартните карти за чекиране възможност за чекиране и с дебитни, и с кредитни карти;
- Въвеждане на електронна карта, която да обединява всички услуги, предоставяни от Общината – транспорт, наем на велосипед, паркиране, посещение на музеи, спортни комплекси, посещение на туристически атракции и др.;
- Удобни и функционални спирки;
- Намаляване цената на билета за градския транспорт. С част от приходите от „Синя” и „Зелена зона” ще бъде дотиран общественият превозвач и стимулиран да намали билета.
2 Зони за паркиране:
- Изграждане на повече паркинги в големите квартали;
- Намаляване на заложените сроковете, след които се премахват изоставените автомобили;
- Премахване на привилегията на общински и държавни институции да ползват „Синя” и „Зелена зона”;
- Прозрачност в инвестициите на средствата от „Синя” и „Зелена зона”;
- Унифициране на платеното паркиране в „Зелена” и „Синя зона”. Плащането за едната да важи и за другата;
- Въвеждане на почасово паркиране в рамките на „Синята зона” около обществени институции и сгради;
- Премахване на „Зелената зона” през почивните дни.
3 Алтернативни видове предвижване:
- Намаляване на патентния данък за таксиметровите превозвачи;
- Велоалеи по европейски стандарти;
- Изготвяне на карта с велосипедните маршрути и приемане на стратегия за велосипеден транспорт, който да бъде стимулиран.
4 Безопасност на движението:
- Възстановяване на пешеходната пътека до Техникума по обществено хранене;
- Синхронизиране на „зелената вълна” на светофарните уредби в града;
- Създаване на гореща телефонна линия за граждани на Бургас, където да се подават сигнали за опасни участъци на територията на общината със силна концентрация на ПТП-та;
- Изграждане на стратегия за повишаване пътната безопасност и намаляване на пострадалите при ПТП деца на възраст от 3 до 10 години.